fbpx

A BMW Group müncheni üzeme teljesen elektromos lesz

Az első sorozatgyártású BMW i4 ma legördült a BMW Group müncheni üzemében. A cég otthoni üzeme ma már az összes hajtásváltozatot egyetlen futószalagon gyártja. „Az üzem és a csapat számára a BMW i4 bemutatása mérföldkő az elektromos mobilitás felé vezető úton” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. „2023-ra a müncheni üzemünk összes járművének több mint fele elektromos meghajtású lesz. A többség teljesen elektromos lesz. Így München teljesen elektromos lesz.”

A teljesen elektromos BMW i4 gyártását a majdnem 100 éves gyár keretei között állították be, a rendszerek átalakítása és telepítése különösen nagy kihívást jelentett. „Sikerült az új járművet a gyártás leállítása nélkül integrálni meglévő rendszereinkbe. A csapat és partnereink csodálatos munkát végeztek” – tette hozzá Peter Weber, a BMW Group müncheni üzemének igazgatója. A helyszűke ellenére a meglévő rendszereket eltávolították, újakat telepítettek és felépítettek. „Karosszériaműhelyünk az intelligens, hatékony integráció ragyogó példája. A BMW i4 új gyártási folyamatainak többsége a meglévő karosszériarendszereken is végrehajtható” – magyarázta Weber.

Az elektromobilitás integrálása a sorozatgyártásba

A fő különbség a BMW i4 és a hagyományos architektúrák között az elektromos hajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor. A müncheni karosszériaműhely meglévő rendszereinek körülbelül 90 százaléka továbbra is használható az új modellhez. Kiegészítőkre csak a padlószereléshez és a hátsó részhez volt szükség.

Egy másik rendkívül összetett téma a nagyfeszültségű akkumulátor összeszerelésébe való integrálása volt. Az akkumulátort most egy új, teljesen automatizált akkumulátor -összeszerelő rendszer rögzíti a testre, amely alulról működik. A teljesen automatizált, nagy felbontású kamerarendszerek előzetesen alaposan átvizsgálják azt, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a felület teljesen tiszta, és nincsenek benne károsodást okozó szennyeződések.

A BMW-csoport otthoni gyára ma már kiterjedt termékpalettát állít elő, amely nemcsak a BMW i4-et, hanem a belső égésű és hibrid BMW 3-as Sedan és Touring, a BMW M3 és a BMW 4-es Gran Coupe modelleket is tartalmazza. A gyártási terjedelem nemcsak az üzem rugalmasságáról, hanem munkatársai kiemelkedő képességeiről is tanúskodik.

A fordított ozmózis rendszer hatmillió literrel csökkenti a vízfogyasztást

A termelési rendszeren belül a fenntarthatóság kérdése alapvető fontosságú, a BMW Group holisztikus megközelítést alkalmazott a CO 2 -kibocsátás csökkentésére és az erőforrások felhasználásának minimalizálására. 2006 és 2020 között az egy gyártott autóra jutó erőforrás-fogyasztás több mint felére esett vissza, a CO 2 -kibocsátás pedig még tovább, 78 százalékkal csökkent. A cél a CO 2 csökkentése2030-ra további 80 százalékkal csökkenti az egy járműre jutó kibocsátást. A müncheni gyárban néhány változtatást hajtottak végre, és számos új intézkedést hajtottak végre. Ezért az üzem most fordított ozmózist alkalmaz az édesvíz fogyasztásának csökkentésére. A rendszer ez év tavaszán került be a gyártásba, és most a katódos bemerítésből származó vizet kezeli – ahol az alapbevonatot hordják fel a járművekre –, így a folyamat ugyanabban a szakaszában újra felhasználható. Az új rendszer várhatóan több mint hatmillió literrel csökkenti az éves édesvíz -fogyasztást. 1997 óta a BMW Group müncheni üzeme saját forrásból használja fel a talajvizet az üzem campusán. Ez elegendő az üzem éves szükségleteinek mintegy felének fedezésére, és jelentősen hozzájárul az értékes ivóvíz megtakarításához.

Forrás: press.bmwgroup.com