Általános Szerződés Feltételek
a www.leierauto.hu webshopban történő vásárláshoz
Üzemeltetői adatok
Cégnév: | Leier Autó Kft. |
Székhely: | 9024 Győr, Szauter F. út 9. |
Adószám: | 11302179-2-08 |
Cégjegyzékszám: | 08-09-018678 (Győri Törvényszék Cégbírósága) |
Bankszámlaszám: | 12096004-00103029-00100002 (Raiffeisen Bank Zrt.) |
E-mail: | auto.webshop@leier.hu |
Honlap: | http://www.leierauto.hu/ |
Telefon: | +36-96-513-213 (hétköznap 8-17 óráig, nem emelt díjas hívás) |
(a továbbiakban mint Szolgáltató)
A webáruház üzemeltetése és az azon történő értékesítés nem engedélyköteles.
Általános Szerződési Feltételek hatálya, felhasználási feltételek
- A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya kiterjed minden olyan Magyarország területén nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a http://www.leierauto.hu/webshop/ webcímen található webáruházban történik.
- A Leier Autó Kft. szolgáltatásait minden jogképes természetes és jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet (a továbbiakban mint Vevő, vagy Felhasználó) jogosult igénybe venni, amennyiben megrendelése elküldését megelőzően a jelen Általános Szerződési Feltételeket, valamint a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatóját az erre vonatkozó checkbox bejelölésével elfogadja.
- A webáruház működésével, a megrendeléssel és szállítással kapcsolatban felmerülő kérdések esetén Szolgáltató ügyfélszolgálata a Felhasználók rendelkezésére áll.
Vásárlási információk
- A webáruházban történő vásárlás részletes ismertetését a vásárlási tájékoztató (Vásárlási Információk) tartalmazza. A vásárlási tájékoztató rendelkezik azokról az eszközökről, amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a megrendelés elküldését megelőzően biztosítják.
Regisztráció a webshopban
- A webshopban regisztráció nélkül és regisztrációval is van lehetőség vásárolni. Regisztrációra, azaz vásárlói fiók létrehozására a „Fiók” ikonra kattintva van lehetőség. A regisztrációhoz a felhasználónév, e-mail cím, jelszó megadása és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása.
- A vásárlói fiókban megtekinthetők a legutóbbi rendelések, módosíthatók a szállítási és számlázási címek, szerkeszthető a jelszó, valamint egyéb fiók adatok, megtekinthető a kívánságlista, rendelkezésre álló kuponok. Ezen funkciók regisztrációval nem rendelkező vásárlók részére nem elérhetők.
- A regisztráció törlésére a Szolgáltató e-mail címére, vagy postacímére küldött nyilatkozat útján van lehetőség. A nyilatkozat kézhezvételét követően a Szolgáltató intézkedik a vásárlói fiók törlése iránt. A jogszabályi kötelezettség teljesítése érdekében kezelt adatok (pl. számlázási adatok), vagy szerződés teljesítéséhez szükséges adatok (pl. folyamatban levő megrendeléshez kapcsolódó szállítási adatok) törlésére a vásárlói fiók törlése nem terjed ki, azokat a fiók törlését követően a Szolgáltató a nem regisztrált vásárlók adataival egyezően kezeli és őrzi meg.
Szerződés létrejötte
- A Felhasználó megrendelésének (vételi ajánlatának) elküldését követően rendszerünk automata értesítést küld a Vevő által megadott e-mail címre, mely nem jelenti a megrendelés visszaigazolását és a szerződés létrejöttét. Az automata visszaigazoló e-mail csupán tájékoztatásul szolgál a Vevő részére arról, hogy megrendelése rendszerünkbe beérkezett.
Munkatársaink a megrendelést annak beérkezését követően a legrövidebb idő alatt (hétköznapi munkanapon délután 15 óráig leadott rendelések esetén a megrendelés beérkezését követő 48 órán belül, munkaidőn túl leadott rendelések esetén a következő munkanap kezdetétől számított 48 órán belül) ellenőrzik. Amennyiben szükséges a rendelés teljesítéséhez, úgy a Szolgáltató munkatársa felveszi a kapcsolatot a Vevővel az általa megadott e-mail címen vagy telefonszámon. A távollévők között kötött szerződés azáltal jön létre, hogy a Szolgáltató a Vevő megrendelését elfogadja, azt kiszolgálja, az árut elküldi.
- Amennyiben a Vevő a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát vesz észre, úgy azt 1 napon belül köteles jelezni a Szolgáltató felé az ügyfélszolgálatán. Amennyiben Vevő a megrendelésben megadott adatokon változtatni kíván, úgy köteles e-mailen felkeresni a Szolgáltató ügyfélszolgálatát.
- Amennyiben a webshopban, reklámban, vagy egyéb kereskedelmi kommunikációban téves ár vagy készletinformáció kerül feltüntetésre, illetve egyéb hiba vagy hiányosság lép fel, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerését követően azonnal tájékoztatja a Vevőt a helyes adatokról. A Vevő ezt követően megerősítheti a megrendelését, vagy dönthet úgy, hogy a módosított feltételekkel nem kéri az árut. Amennyiben a Vevő a megrendelését nem tartja fenn, de a vételárat, illetve egyéb díja(ka)t már megfizette, a Szolgáltató azokat késedelem nélkül, de legfeljebb a Vevő nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő részére. Visszatérítéskor a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező visszatérítési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul. A Vevőt e visszatérítési mód alkalmazásából semmiféle többletköltség nem terheli. A Szolgáltató késedelmi kamat fizetésére nem köteles.
- A webshopban megjelenő termékképek egy része illusztráció, a termék valódi megjelenése és a kép között nem jelentős eltérés (pl. színárnyalatnyi eltérés) előfordulhat.
- A szerződés nyelve magyar.
- A szerződés a kölcsönös teljesítéssel szűnik meg.
- A webáruházon keresztül megkötött szerződés írásbelinek minősül. A szerződés tartalmát a Vevő által küldött megrendelés, a szállítólevél, a jelen ÁSZF és a Szolgáltató által kiállított számla tartalma együttesen határozza meg. Amennyiben a felek között ezen felül írásbeli kommunikáció (e-mail és vagy levélváltás) zajlott, az a szerződés részévé válik. A szerződés tartalmáról a Vevő tartós adathordozón értesül a következők szerint: a megrendelés tartalmáról és az ÁSZF-ről a megrendelés beérkezéséről szóló automata e-mail üzenetben, a számla kiállításáról elektronikus úton kiállított számla esetén e-mail üzenetben, papír alapon kiállított számla esetén annak postai vagy személyes úton történő kézhezvételével. A Szolgáltató az e-mail elküldésének tényét adatbázisban tárolja, azonban annak megérkezését technikailag nincs lehetősége vizsgálni. A Vevő köteles a termék átvételét követő 3 napon belül jelezni Szolgáltató felé, ha a jogszabály által előírt okiratokat nem kapta meg.
- A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a megrendelés elfogadását és teljesítését megtagadja abban az esetben, ha a vásárlás körülményei megalapozottan arra engednek következtetni, hogy a megrendelések mögött valós vásárlási szándék nem áll.
Árak
- A termék mellett feltüntetett vételár minden esetben bruttó vételár, mely tartalmazza az ÁFA-t. A megrendelés véglegesítése során a nettó ár + ÁFA felbontás kizárólag tájékoztatásul szolgál a Felhasználók részére.
- Az árak minden esetben forintban értendők.
- A webáruházban feltüntetett árak a szállítási díjat nem tartalmazzák. A belföldi szállítási díjakról a Vevő a megrendelési folyamat során, a Kosár menüpontban tájékozódhat. A szállítási díj futárszolgálatonként eltérhet.
- A Szolgáltató a webshopon feltüntetett vételárak módosításának jogát a jövőre nézve fenntartja.
Szállítási információk
- A szállítás helyét a Vevő megrendelésében határozza meg, mely a számlázási címtől eltérhet.
- A szállítás várható ideje csak készleten lévő termékek rendelésekor: DPD esetén 1-3 munkanap, MPL esetén 2-10 munkanap. Azon termékek esetén, amelyeknél készletinformáció nincsen feltüntetve, a várható szállítási idő a 10 munkanapot is meghaladhatja. A Vevőnek lehetősége van arra, hogy a raktáron lévő termékeket megjelenítse és a rendelkezésre állás szerint válasszon. Esetlegesen hosszabb szállítási határidőről az ügyfélszolgálat értesítést küld a Vevő részére. Nemzetközi szállítási igény esetén rendelés előtt kérjük, hogy érdeklődjön ügyfélszolgálati elérhetőségeinken! Személyes átvétel esetén a Szolgáltató értesíti a Vevőt a termék beérkezéséről, átvételének lehetőségéről.
- A kiszállítás pontos időpontjáról a futárszolgálat értesíti a címzettet.
- A Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. A termék szállítás során történt sérülésére alapozott utólagos, jegyzőkönyv nélküli vagy az átvételt követő 3 nap elteltével előterjesztett reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni! A vásárlói kifogás előterjesztésének módjáról részletes információk a Panaszkezelés fejezetben találhatók.
Fizetési feltételek
- A Vevőnek –utánvéttel, online bankkártyás fizetési móddal, valamint előreutalással van lehetősége a Szolgáltató részére megfizetni a megrendelt termék vételárát. Külföldre történő szállítás esetén utánvétes fizetésre nincs lehetőség.
- Előreutalás esetén a Szolgáltató Raiffeisen Bank Zrt-nél vezetett 12096004-00103029-00100002 számú bankszámlájára szükséges a megrendelt termék vételárát, valamint a szállítási költséget elutalni akként, hogy a közlemény rovatba a visszaigazoláskor megküldött rendelési számot feltünteti.
- A Vevő a termék vételárát, valamint a szállítási díjat, egyéb jelzett költségeket, díjakat legkésőbb a termék átvételével egyidejűleg köteles megfizetni. Az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben a vevőnek többletköltség nem számítható fel. A Szolgáltató késedelmi kamat fizetésére nem köteles.
- A Szolgáltató a számlát legkésőbb a termék elküldésével egyidejűleg, elektronikus úton állítja ki és a Vevő által a megrendelés során megadott e-mail címre küldi el. Személyes átvétel esetén, vagy a Szolgáltató működési körében felmerült okból a Szolgáltató papír alapú számlát is kiállíthat, mely esetben azt legkésőbb a termék átadásakor bocsátja a Vevő rendelkezésére.
Elállási jog
- A Vevő jogosult a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni a megkötött szerződéstől. Az adásvételtől történő elállásra nyitva álló határidő a termék Vevő általi átvételének napján kezdődik. Kétség esetén a határidő megtartásának szempontjából a szolgáltató postai úton megküldött elállási nyilatkozat esetén a postára adás igazolt dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail igazolt elküldési idejét veszi figyelembe, feltéve, hogy a nyilatkozat a Szolgáltatóhoz megérkezett. Postázás esetén az elállási nyilatkozatot ajánlott regisztrált küldeményként feladni, hogy a feladás dátuma hitelt érdemlően igazolható legyen.
- A Szolgáltató az elállási nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül visszatéríti a vételárat a Vevő részére, feltéve, hogy a Vevő a terméket visszaszolgáltatja, vagy kétséget kizáróan igazolja, hogy azt visszaküldte. Amennyiben a Vevő elállási nyilatkozata ellenére a terméket nem juttatja vissza a szolgáltató részére, vagy annak visszaküldését hitelt érdemlően nem bizonyította, a Szolgáltató jogosult a visszafizetendő összeg visszatartására mindaddig, amíg a termék hozzá meg nem érkezik, vagy annak elküldését a Vevő kétséget kizáróan nem igazolta.
- A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adta. A Vevőt e visszatérítési mód alkalmazásából semmiféle többletköltség nem terhelheti. A Vevőt elállása esetén a vételár visszafizetéséig eltelt időre késedelmi kamat nem illeti meg. Amennyiben a Vevő megrendelésekor nem a legolcsóbb fuvarozási módot választotta, akkor az e miatt felmerült többletköltséget a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni.
- Az elállási jog gyakorlása körében, a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vevőt terhelik, az utánvéttel visszaküldött csomagokat a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni, ez esetben úgy kell tekinteni, hogy a Vevő a terméket nem szolgáltatta vissza.
- A Szolgáltató követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
- A vevő nem gyakorolhatja elállási jogát az 5/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésében felsorolt valamennyi esetben, melyek közül külön kiemelve a b) pontot: olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
- Amennyiben a Vevő élni kíván elállási jogával, úgy azt írásban köteles a Szolgáltatóval közölni az ügyfélszolgálati elérhetőségeinek valamelyikén.
- Vevő elállásra irányuló nyilatkozatában köteles megjelölni a termék nevét, a megrendelési számot, a szerződéskötés időpontját, átvétel időpontját, illetve a vevő nevét és címét. Az elállási nyilatkozat a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. melléklete szerinti nyilatkozatminta kitöltésével is gyakorolható. A nyilatkozat mintát jelen tájékoztatónk végén is megtalálja.
Jótállás
- A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített termékekre vonatkozik, a jótállás időtartama: a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A szolgáltató jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A rendelet hatálya alá nem tartozó esetekben a Szolgáltató jótállást nem vállal, egyes termékekre gyári jótállás vonatkozhat, erre vonatkozóan a Vevő a Szolgáltató ügyfélszolgálatán érdeklődhet.
- A kötelező jótállás megléte nem érinti a fogyasztó törvényből eredő egyéb (pl. szavatossági) jogait. Ugyanazon hiba miatt azonban kellék-, illetve termékszavatossági igény és jótállás párhuzamos érvényesítésének nincsen helye.
Termékszavatosság
- Termékszavatossági igényként a fogyasztó a termék hibája esetén követelheti a gyártótól, hogy a hibát javítsa ki, vagy a terméket cserélje ki.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az az átadásakor nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- A gyártót termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
Kellékszavatosság
- A Vevő a szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényét érvényesítheti. A Szolgáltató kellékszavatossággal tartozik azokért a hibákért, amelyek miatt a termék az átadása időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
- Kellékszavatossági igényét a Vevő a teljesítés időpontjától számított 1 éves határidő alatt terjesztheti elő, az elévülés nyugvása legfeljebb 5 év. Amennyiben a Vevő a Ptk. szerint fogyasztónak minősül, úgy a kellékszavatossági igényének érvényesítésre nyitva álló határidő az átvétel időpontjától számított 2 év.
- A Vevő – választása szerint – kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, vagy nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a szolgáltató költségére a Vevő is kijavíthatja, kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- Vevő köteles a hiba felfedezése után késedelem nélkül írásban jelezni a hibát a Szolgáltató felé. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
Kellékszavatosságra, termékszavatosságra, jótállásra vonatkozó közös szabályok
- Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
- A szavatossági igényeit a Vevő az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti, mely egyben a szolgáltató ügyfélszolgálata is:
Név: Leier Autó Kft.
Levelezési cím: 9024 Győr, Szauter F. út 9.
Telefonszám: +36 96-513-213
E-mail cím: auto.webshop@leier.hu
- A Szolgáltató a Vevő által bejelentett kifogásról jegyzőkönyvet vesz fel, melyből egy példányt haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül megküld a Vevő által megadott címre. A szóban előterjesztett kifogást a Szolgáltató azonnal jegyzőkönyvbe veszi. A kifogás elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vevőt.
Panaszkezelés
- A Vevő panaszát, reklamációját a Szolgáltató fenti elérhetőségein jelentheti be: írásban e-mailen vagy a Szolgáltató székhelyére címzett levélben, szóban nyitvatartási időben telefonon vagy személyesen a Szolgáltató székhelyén.
- A Szolgáltató, a fogyasztó által írásban bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről, panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyből egy példányt haladéktalanul megküld vagy átad a fogyasztó részére. Szavatossági vagy jótállási igény esetén a Szolgáltató álláspontjáról 5 munkanapon belül tájékoztatja a fogyasztót. A Szolgáltató a panaszt, reklamációt – amennyiben jogszabály ennél rövidebb határidőt nem állapít meg – 30 napon belül köteles írásban megválaszolni, elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
- A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Vevő igényét ügyfélpolitikai okból részben vagy egészben teljesítse, ez azonban nem minősül a hibás teljesítés elismerésének.
- Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és címe:
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület (székhelye: 9021 Győr, Szent István út 10/a.)
A békéltető testületek elérhetőségéről az alábbi linken tájékozódhat:
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
- Az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Unióban letelepedett kereskedők közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitájuk során az online vitarendezési platformhoz is fordulhatnak. Az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platform (OVR) elérhetősége:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Személyes adatok kezelése
- A webshop használata során a Felhasználókról tudomására jutott személyes adatokat a Szolgáltató a mindenkori jogszabályi előírásoknak megfelelően kezeli. A személyes adatok kezelésének szabályait a honlapon elérhető Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza. A webshopban történő regisztrációval, illetve a megrendeléssel a Vevő elismeri, hogy megismerte az adatkezelési tájékoztató tartalmát és elfogadja azt.
Egyéb
- Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
- A Vevő a szolgáltató által működtetett webáruházat csak az Általános Szerződési Feltételek elfogadása esetén használhatja.
- A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások tekintetében magatartási kódexnek nem vetette alá magát.
A változásokkal egységes szerkezetbe foglalva: 2025. 07. 25.
2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt