fbpx

A Hyundai Motor bemutatja a vadonatúj, divatos és kecses BAYON crossovert

A Hyundai Motor bemutatta a kifejezetten európai piacai számára tervezett, vadonatúj Hyundai BAYON crossovert. A városi szabadidőjármű (B-SUV) formátumú BAYON a Hyundai folyamatosan bővülő szabadidőjármű kínálatának legújabb, legkisebb tagja.

A vadonatúj BAYON kompakt karosszériája tágas belső teret rejt; az intelligens biztonsági és online kapcsolódási szolgáltatások széles választéka kiemeli a modellt versenytársai közül. Ezzel a vadonatúj BAYON demokratizálja a technológiát, és mindenki számára elérhetővé teszi a legmodernebb biztonsági és kapcsolódási funkciókat.

A Hyundai szabadidőjárműveinél szokásos névadási stratégiával összhangban a BAYON egy közkedvelt nyaralóhelyről kapta a nevét: Bayonne a francia baszk régió fővárosa, az ország délnyugati részének egyik legszebb turisztikai célpontja. Mivel a BAYON kifejezetten az európai piac elvárásaihoz igazodva jött létre, a vállalat európai nevet adott neki.

„A szabadidőjárművek népszerűsége töretlenül nő világszerte. A Hyundai úgy látta, valós piaci igény mutatkozik egy olyan modell iránt, amely hatékonyan és rátermetten mozog az európai nagyvárosokban, ugyanakkor helykínálata is megfelel az ügyfelek elvárásainak.”mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke.„Kategóriaelső kapcsolódási és biztonsági szolgáltatásai, divatos, karakteres formaterve, valamint a Hyundai 48 voltos mild hibrid technológiáját alkalmazó hajtáslánca méretosztálya kiemelkedő tagjává teszi a BAYONT.”

A BAYONNAL együtt a Hyundai hét vadonatúj, illetve megújult modellt vezetett be mindössze 12 hónap alatt (húszat, ha az összes karosszériatípust és hajtáslánc-variációt figyelembe vesszük), és ezzel 2020 új rekordot ért el a flottabővítés szempontjából.

Divatos, karakteres formaterv

A BAYON a Hyundai szabadidőjármű családjának legújabb formai kiáltványa: váratlan és látványos arányai, erőteljes grafikai megoldásai kiemelik a tömegből. A modell a Hyundai érzéki sportosság formanyelvét alkalmazza, amely az arányok, a szerkezet, a dizájn és a technológia összhangjára törekszik. Az érzéki sportosság ezen legújabb megtestesülése az érzelmi értékeket innovatív megoldásokkal társítja.

„A Hyundai meghatározó crossoveres stíluselemeit alkalmazó, divatos megjelenésével a BAYON megerősíti a Hyundai szabadidőjárműveinek formai irányát.”mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group vezető formatervezője. „A BAYON erőteljes vonalaiban és nyílhegy alakú lámpatesteiben megnyilvánuló egyedi, magabiztos megjelenése a virágzó európai B-SUV szegmens legkülönlegesebb, kiemelkedően egyedi tagjává teszi a modellt.”

Külső formaterv

Karakteres külső formavilága egyedülálló jelenséggé teszi a BAYONT a szegmensben. Egyedi formai megoldásaival, ultramodern részleteivel és letisztult dizájnjával kiemelkedik versenytársai mezőnyéből. A széles hűtőmaszk alul nyitott kialakítása stabil kiállást kölcsönöz az autónak. A három részből álló fő lámpatestek a légbeömlőkkel alkotnak egységet, ami szerkezetileg és optikailag egyaránt páratlan megoldás. A vízszintes légbeömlő rés és a nappali fények szélesebbnek láttatják a modellt, míg az alsó lökhárítóbetét a BAYON szabadidőjárműves karakterét erősíti.

Oldalnézetből a dinamikus vállkialakítás ék alakú megjelenést kölcsönöz a modellnek. A nyílhegy alakú C-oszlop váratlan és dinamikus rajzolatú szerkezeti elem, amely a kerékdob kialakításával és a védőbetétekkel együtt meghatározza a modell személyiségét. Hátul nyílhegy alakú zárófények emelik ki a tetőoszlop dinamikus rajzolatát. A far két szélébe kihúzott lámpák széles kiállást kölcsönöznek az autónak. A két lámpatestet összekötő, vékony, vízszintes sáv még inkább kihangsúlyozza ezt a szélességet, valamint egységbe fogja az oldalfalat és a hátfalat. A hátsó kerékív fölötti, geometrikus vonalak erővel és élettel töltik meg a karosszéria megjelenését. A hangsúlyos hátsó traktus és az optikailag elnyújtott hátsó ablak egyedülállóvá, kifejezővé teszi a far megjelenését. A modern megjelenést teljes LED-es lámpatestek és irányjelzők koronázzák meg.

A BAYON 15 colos acél, illetve 16 vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető.

A színválasztékban összesen kilencféle árnyalat található meg, köztük a piaci bevezetést kísérő, új Mangrove Green. Opciós kéttónusú tető is rendelhető; a Phantom Black tetőlemez számos karosszériaszínnel társítható.

Karosszériaszínek:

  • Mangrove Green gyöngyház [bevezető szín] opciós Phantom Black tetővel
  • Phantom Black gyöngyház
  • Polar White opciós Phantom Black tetővel
  • Sleek Silver metálfény opciós Phantom Black tetővel
  • Elemental Brass metálfény opciós Phantom Black tetővel
  • Dragon Red gyöngyház opciós Phantom Black tetővel
  • Aqua Turquoise metálfény opciós Phantom Black tetővel
  • Aurora Grey gyöngyház
  • Intense Blue gyöngyház opciós Phantom Black tetővel

Modern, digitális belső tér

A BAYON letisztult, tágas és világos utastérrel rendelkezik. Ennek kialakítása során tervezőink elsősorban az elöl és hátul utazók maximális kényelmére, valamint a lehető legtágasabb csomagtartó kialakítására törekedtek. A belső teret meghatározza a digitális és online technológia, így a 10,25 colos digitális műszeregység, a 10,25 colos audio-video navigációs képernyő vagy a 8 colos audio kijelző. Az első lábtérben, az ajtónyílásokban, az első kilincseknél, valamint a padlókonzol alatti tárolórekeszben LED-es hangulatvilágítás teremt kellemes környezetet.

A semleges belső színek és anyagok gondosan összeválogatott palettája tökéletesen harmonizál a választható karosszériaszínekkel. A finom, visszafogott díszítőelemekkel megvalósított, diszkrét színvilág és kárpitozás olyan megnyugtató hangulatot teremt, amelyben a vezető maximálisan a forgalomra összpontosíthat. A BAYON alapkivitelben fekete szövetkárpitozást kínál, opcióként kétféle alternatív színvilág is elérhető.

Belső színek és üléskárpitok:

  • Fekete
  • Sötétszürke + világosszürke
  • Sötétszürke + szafari-zöld öltések és betéte

Kategóriaelső kapcsolódási és technológiai megoldások

Ahogy a Hyundai többi típusa, a BAYON is a kategóriában ritkán látható, fejlett kapcsolódási technológiákat kínál. Digitális műszeregysége és felső kategóriás infotainment szolgáltatásai a méretosztály élvonalába sorolják.

A felhasználók választhatnak a 10,25 colos AVN kijelző és a 8 colos audio kijelző között. Az utóbbi vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitást kínál.

Az első üléssoron kettő, hátul pedig egy harmadik USB aljzat szolgál az utasok hordozható elektronikus készülékeinek töltésére. Az egyik első csatlakozó egyben adatátvitelre is alkalmas, azon keresztül a fedélzeti infotainment rendszerhez csatlakoztatható a telefon. Az infotainment csomagot prémium Bose audiorendszer teszi teljessé, felső kategóriás zenei élményt kínálva az utasoknak.

Rendelhető csatlakozási rendszerek:

  • 10,25 colos audio, videó, navigáció (AVN)
  • 8 colos audio kijelző
  • 10.25 colos digitális műszeregység
  • Apple CarPlay és Android Auto (8 colos audio kijelző esetén vezeték nélküli csatlakozással)
  • Bose prémium audiorendszer
  • Vezeték nélküli töltőaljzat
  • Három USB csatlakozó

Helykínálat és praktikum

A Hyundai BAYON a szabadidőjárművek kényelmét és tárolókapacitását a városi kisautók mozgékonyságával és takarékosságával társítja. Kompakt külső méretei és családbarát belső kialakítása révén az ügyfelek mindenből a legjobbat kapják: a visszafogott méretek és kiváló körkörös beláthatóság megkönnyíti a beszállást és a manőverezést, ugyanakkor a magas üléspozíció révén a modell ugyanazt a biztonságérzetet nyújtja, mint a Hyundai nagyobb szabadidőjárművei.

411 literes csomagtartójával a BAYON kompakt méreteire rácáfolva különösen sok tárolóhelyet kínál. Mindezeknek köszönhetően a BAYON kiemelkedően tágas és praktikus. Tovább javítja a modell használati értékét az intelligens csomagtértakaró, amely a hátsó ülés háttámlája mentén elhúzva fedi el a csomagtartó tartalmát.

A BAYON 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 mm (17 colos keréktárcsák esetén 1500 mm) magas, így tökéletes egyensúlyt teremt a kompakt méretek és a praktikus használhatóság között. A tengelytáv 2580 mm. Még kényelmesebbé teszi az utazást a kiváló lábtér: elöl 1072, hátul 882 mm áll az utasok rendelkezésére. Ahogy egy szabadidőjárműtől elvárható, a BAYON a B-szegmens átlagát messze meghaladó, 183 mm-es szabad hasmagasságot kínál (17 colos kerekekkel).

Kategóriaelső biztonsági csomag

A BAYON a Hyundai többi szabadidőjárművéhez hasonlóan biztonságos és robusztus konstrukció, és ennek megfelelően a legmagasabb szintű utasvédelmet nyújtja. A BAYON emellett a Hyundai SmartSense biztonsági funkciók széles körét kínálja. Ezek jelentős része az alapfelszerelés részét képezi.

A BAYONT félautonóm mobilitási funkciói is versenytársai fölé emelik. A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) először figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén automatikus fékezéssel segít megelőzni az ütközést. A rendszer képes az autók, gyalogosok és kerékpárosok észlelésére, valamint rendelkezik kereszteződésben történő kanyarodás funkcióval, amely automatikusan fékez, ha balra kanyarodás közben szemből közeledő járművet észlel. A navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika (NSCC) a fedélzeti navigációs berendezés adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton önállóan módosítja a jármű sebességét.

A BAYON ezek mellett számos olyan funkcióval is bír, amely figyelemvesztés esetén siet a vezető segítségére. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) a vezetési stílus változásából érzékeli, ha a vezető fáradt vagy figyelmetlen. A rendszer az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzéssel (LVDA) összehangolva működik. Az LVDA figyelmezteti a vezetőt, amennyiben az késlekedve reagál, miután az előtte álló jármű elindult. Ezeken túlmenően a hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA) funkció kiszállás előtt emlékezteti a vezetőt, ha az érzékelők mozgást észlelnek a hátsó ülésen. Ezzel a BAYON a hátul utazó gyermekek vagy kisállatok biztonságára is fokozottan vigyáz, ami még tökéletesebb választássá teszi családok számára.

Lassú haladáskor vagy parkoláskor ugyancsak fejlett funkciók gondoskodnak a biztonságról. A tolatási manőver során bekövetkezendő ütközést megelőző rendszer (PCA-R) riaszt, vagy szükség esetén automatikusan fékez, ha lassú hátramenetben akadályt észlel a jármű mögött. Az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA) funkció hasonló védelmet biztosít, amikor parkolóhelyről tolatunk ki, és egy másik jármű elhalad mögöttünk. A parkolást támogató rendszer (PA) pedig olyan félautonóm parkolási funkció, amely érzékelők és egy vezérlő szoftver segítségével segít beállni a szűk helyekre.

Baleset esetén az eCall rendszer automatikusan riasztja a mentőszolgálatot, ha kinyíltak a légzsákok. Az eCall funkció gombnyomással is aktiválható.

További SmartSense funkciók:

  • Sávelhagyást gátló rendszer (LKA)
  • Sávkövető rendszer (LFA)
  • Navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika (NSCC)
  • Intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA)
  • Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA)
  • Ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) gyalogos és kerékpáros észlelésével, valamint kereszteződésben való kanyarodást támogató funkcióval
  • Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW)
  • Elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LVDA)
  • Hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA)
  • Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
  • Aktív holttérfigyelő rendszer (BCA)
  • Tolatási manőver során bekövetkezendő ütközést megelőző rendszer (PCA-R)
  • Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW)
  • Aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA)
  • Parkolástámogató rendszer

Hajtásláncok

A BAYON kiemelkedően takarékos üzemének és igen versenyképes CO2-kibocsátásának záloga a modernizált Kappa motorcsalád. A méretcsökkentett T-GDi közvetlen befecskendezéses turbómotor optimális hatásfokot nyújt, a Hyundai különleges 48 voltos mild hibrid technológiájával (48V) és intelligens manuális sebességváltójával (iMT) kombinálva pedig még takarékosabban közlekedhetünk.

Az iMT sebességváltó a gázpedál felengedésekor oldja a motor és az erőátvitel közötti kapcsolatot. Ilyenkor a jármű szabadonfutó üzemben halad, amivel csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Ezt két különböző szinten valósítja meg az iMT: az egyik esetben a motor alapjáraton üzemel, a másikban viszont teljesen leáll. Amint a vezető megérinti a fék- vagy gázpedált, a motor késlekedés nélkül újraindul, és a leállításkor aktív sebességfokozatban működik tovább. Ez kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez, változatlan teljesítmény mellett.

A BAYON a Hyundai különleges, fokozatmentesen változó szelepösszenyitás (CVVD) technológiáját alkalmazza, amely a pillanatnyi menetviszonyok függvényében szabályozza a szelepek nyitásának és zárásának időtartamát. A megoldás növeli a motor teljesítményét, valamint csökkenti annak üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, így a környezetet is kíméli.

A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 48 voltos mild hibrid technológiával, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Ehhez az erőforráshoz hatfokozatú intelligens manuális (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) sebességváltó tartozik.

Az 1.0 T-GDi motor 100 lóerős kivitele 48V mild hibrid technológia nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi (6MT) vagy 7DCT sebességváltóval társítva.

Az 1.0 T-GDi benzinmotor háromféle választható üzemmódot – Öko, Normál és Sport – kínál, amelyek a menetkörülményektől függően eltérő gáz- és kormányreakciókat biztosítanak. Az üzemmód-választás mild hibrid rendszerrel és anélkül egyaránt elérhető.

A motorkínálatot az ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 84 lóerős, 1,2 literes MPi benzinmotor teszi teljessé.

A BAYON a Hyundai szabadidőjárművek közül elsőként kínált fordulatszám-igazítás funkciót. Ez a Hyundai nagyteljesítményű modelleiről ismerős megoldás összehangolja a motor és a kimenő tengely fordulatszámát, ami finomabb, sportosabb sebességváltást tesz lehetővé. A fordulatszám-igazítás a 7DCT sebességváltóval szerelt 1.0 T-GDi motorhoz minden üzemmódban, míg a 48V mild hibrid technológiával és 6iMT sebességváltóval társított 1.0 T-GDi motorhoz Sport üzemmódban elérhető.

Forrás: www.hyundai.hu